W jaki sposób tworzyć skuteczny profil odsyłaczy

Linki prowadzące do strony pozycjonowanej z innych witryn internetowych to od zarania działania wyszukiwarki Google jeden z podstawowych czynników rankingowych. Częste zamieszczanie linku do danej witryny internetowej może świadczyć, że owa strona jest wartościowa i warto ją awansować w serpach. Jest to bardzo trafne założenie i sens ten nie znika nawet z powodu ubocznego skutku jakim jest spam. Ze spamem zresztą Google walczy w sposób skuteczny, ignorując linki zwrotne ze stron spamowych.

 

Jak budować profil linków ażeby był on skuteczny oraz gdzie lokować linki zwrotne do naszej strony?

Odsyłacze można instalować na wielu rodzajach witryn. Mogą to być strony publiczne, takie jak fora, komentarze pod publikacjami, portale ogłoszeniowe. Mogą to być strony i blogi stawiane w tak zwanych serwisach web 2.0. Są to różne systemy blogowe takie blogspot czy wordpress a także serwisy takie jak wix gdzie można zbudować za darmo stronę internetową. Bardzo ważnym sposobem kreowania miejsc pod wartościowe linki jest budowa witryn internetowych na prywatnych domenach.

Bardzo ważną kwestią jest by treść na stronie, na której chcemy umieścić odsyłacz była oryginalna, nie może być plagiatem. Nader dobrze, aby dany artykuł był tematycznie powiązany z frazą, na którą pozycjonujemy witrynę, tzn.: aby zawierał tą frazę. Stawiając strony w prywatnych domenach należy pamiętać o zróżnicowaniu serwerów. Wszystkie strony z linkiem zwrotnym powinny być podlinkowane.

O ile odsyłacz w witrynie będącej spamem nie będzie wzięty pod uwagę przez algorytm, to już bardzo duża ilość odnośników powstałych w jeden dzień z takich witryn a nawet ze stron przyzwoitych może skutkować negatywnymi konsekwencjami. Nie ma jednoznacznej, jednej odpowiedzi jaka ma być dynamika przyrostu odsyłaczy zwrotnych dla każdej strony internetowej. Dwa linki z mocnych witryn mogą znaczyć więcej niż 150 z witryn o słabszych parametrach. Powinno się konsekwentnie budować profil i monitorować rezultaty. Dla witryn na świeżych domenach trzeba być ostrożnym z ilością dzienną tworzonych odsyłaczy. Rozważniej przez pierwsze dni dodawać po kilka, kilkanaście odnośników, robić nawet przerwy niż przesadzić. Notabene takie ilości linków ze stron mocnych, dobrze podlinkowanych, mogą dać nader dobre efekty i może nie być potrzeby by ilości te zwiększać do jakiś gigantycznych rozmiarów.

Odnośniki muszą posiadać atrybut dofollow. Pewna niewielka ilość dla zróżnicowania profilu może mieć przyznany atrybut nofollow. Tylko odnośniki z atrybutem dofollow mają znaczenie przy ocenie przez algorytm, odsyłacz nofollow jest pod kątem oceny strony bez wartości.

linkbuilding w SEO

 

Author: admin

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.