Jak zadbać o zdrowie fizyczne i psychiczne

https://www.makijaz.info.pl/wim-hof-kim-jest-i-jakie-ksiazki-warto-przeczytac/

Hartowanie organizmu
Na czym polega hartowanie? Oczywiście jest kilka czy nawet kilkanaście technik hartowania organizmu, wszakże – jeśli nigdy wcześniej nie miało się z nimi do czynienia – warto rozpocząć swoją przygodę z hartowaniem od czegoś prostego i nie aż tak wielce nieprzyjemnego. Nie dla każdej osoby dobre będzie morsowanie. Zwyczajny człowiek może mieć bowiem kolosalne trudności z zanurzeniem chociażby jednej nogi w zimnej wodzie. Nie warto zatem od razu rzucać się na głębokie wody. Skuteczne hartowanie organizmu równie dobrze można też przeprowadzić w domu. Jakże zatem to zrobić?

Tak właściwie potrzebna jest do tego wyłącznie łazienka. A dobrze zrealizowane hartowanie poskutkuje nawet lepiej aniżeli suplementy na wzmocnienie organizmu, dlatego warto stosować je codziennie. A jak to czynić? Domowe hartowanie polega po prostu na przemiennym oblewaniu ciała zimną i ciepłą wodą. Wystarczy to czynić podczas wieczornego lub porannego prysznica, by nie tracić na to dodatkowego czasu. Chociaż trzy czy cztery razy należy zmienić temperaturę wody, aby zabieg przyniósł dobre rezultaty. Takie hartowanie spokojnie można realizować każdego dnia. Wspaniale zadba ono o układ odpornościowy. Hartowanie powinno odbywać się w obecności kogoś.
Naturalne hartowanie organizmu jest bezcennym sposobem na zapewnienie sobie mocniejszej odporności. A dodatkowo – jest to zabieg prosty i do tego całkowicie darmowy. Podczas gdy za suplementy na odporność trzeba płacić spore kwoty, tak hartowanie organizmu nic nikogo nie kosztuje. Problemem jest jedynie to, że trzeba poświęcić na nie odrobinę czasu. Jest to jednak nieznaczny problem. Starczy albowiem każdego dnia przeznaczyć te dziesięć albo piętnaście minut na zastosowanie wybranej metody hartowania.

Oddech
Funkcjonuje mnóstwo sposobów odprężenia, wyciszenia, skoncentrowania, odizolowania od obsesyjnych myśli. Jedną z nich jest mindfulness, czyli po prostu, mówiąc po polsku, uważność. Osadź się w tu i teraz i skup się na swoim oddechu.
Skup się na tym co tu i teraz, a wszystkie myśli, które przejdą przez twoją głowę w tym procesie, będą znacznie bardziej zracjonalizowane. Może ich pojawić się dużo. Nie myśl o innych ludziach, o opiniach, o cudzych powodzeniach. Ty również możesz mnóstwo osiągnąć. Zanim wszelako nie skoncentrujesz się na sobie, nic z tego nie ziści się.
Nierzadko nasze myśli umykają. Zazwyczaj w dwa znane nam znakomicie kierunki. Bądź rozważamy przeszłość i przeważnie w sposób negatywny, wyrzucając sobie wiele spraw, decyzji. Drugi kierunek, to oczywiście przyszłość. Martwimy się, co dalejdalej z naszym życiem. Myślimy o planach, może zmianie, pieniądzach. Gdy nękają Cię natrętne myśli, usiądź wygodnie. Skoncentruj się na oddechu.
Proces uważności, czy jeśli wolisz, mindfulness, nie zlikwiduje wszystkich twoich problemów. Wszakże codzienne, kilkuminutowe świadome oddychanie może dać naprawdę długofalowo wyśmienite rezultaty dla twojej psychiki i nastawienia do życia. Spróbuj. Nic nie tracisz, możesz jedynie zyskać. Zwłaszcza w tym zagonionym świecie taka praktyka jest nader wartościowa.

Medytacja
Medytacja pojmowana jako skupienie uwagi na Bogu, skupienie się na modlitwie, jest wspaniałą łaską daną przez Stworzyciela ludziom nawróconym. Medytacja rozumiana jako wyciszenie się, stonowanie myśli, może to być przykładowo kontemplacja piękna przyrody, jest rzeczą która może pomóc w odprężeniu psychiki, nabraniu sił mentalnych, nabraniu dystansu do spraw codziennych. Natomiast techniki religii wschodnich, jak chociażby mantrowanie, są rzeczą złą, dlatego że w  przypadku osób wierzących w miejsce zaufaniu Bogu jako źródłu życia i miłości stawiają jakąś nieokreśloną samoświadomość i inne rzeczy niezgodne z wiarą chrześcijańską natomiast w przypadku osób niewierzących mogą blokować poznanie Boga.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.