Dieta a układ krążenia

Układ krążenia naszego organizmu składa się z serca, tętnic, żył oraz naczyń włosowatych. Układ ten dystrybuuje tlen, składniki odżywcze, wodę i krew w naszym ciele, pomaga również w sprzątaniu produktów przemiany materii. Zachowanie rzeczonego układu w należytej formie jest nieodzowne dla zdrowia.

Jedną z rzeczy, które możemy poczynić, aby nasz układ krążenia był zdrowy, jest upewnienie się, że dostarczamy odpowiednie witaminy i minerały.

https://chirurg-naczyniowy.warszawa.pl/bez-kategorii/

Witamina C odpowiada za wzmocnienie ścian naczyń krwionośnych w całym organizmie. Ma to związek z jej rolą w produkcji kolagenu, który jest konieczną tkanką łączną. 

Miedź jest minerałem niezbędnym w procesie produkcji tkanki łącznej organizmu. 

Biotyna ma kluczowe znaczenie dla zdrowia układu krążenia, a również dla wydajności układu krążenia, bowiem pełni funkcję w wielu istotnych procesach enzymatycznych.

Witamina E na kilka sposobów wspomaga odpowiednie funkcjonowanie układu krążenia. Pomaga rozszerzać żyły i gra rolę w kontrolowaniu krzepnięcia krwi. Innym ważkim aspektem witaminy E są jej właściwości przeciwutleniające, wspólne z witaminą C. Witaminy te, z pomocą innych przeciwutleniaczy, służą do przenoszenia wolnych rodników, które pozostawione bez kontroli mogą uszkadzać tkankę.

Potas, od dawna znany jako korzystny dla serca, służy też innym częściom układu krążenia. Jedną z ważnych funkcji potasu jest kontrolowanie ciśnienia krwi i stabilności płynów w układzie krążenia. Sód ma współudział w tych ważnych funkcjach utrzymywania równowagi i ciśnienia krwi. Tyle słyszymy o negatywach sodu, że łatwo zapomnieć, że w rzeczywistości sód jest minerałem koniecznym do funkcjonowania organizmu, zwłaszcza układu krążenia.

Oczywiste jest, że układ krążenia jest nieodzowny dla zdrowego organizmu. Właściwe jest wspomaganie jego funkcji dietą, która spełnia zalecane dobowe porcje witamin, minerałów oraz innych składników odżywczych.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.